En svensk man har producerat låtar som har strömmats över hundra miljoner gånger och har dragit in över 2,7 miljoner kronor. Men bolaget som mannen jobbade för har inte gett honom några royaltypengar utan bara betalat ut vanlig månadslön. Nu stämmer fackförbundet Unionen företaget mannen jobbade för, något Dagens Nyheter var först med att rapportera.
Läs hela nyhetenDe populäraste nyheterna idag, från de största nyhetskällorna
NEW YORK. En vänstervåg sveper över USA:s största stad. Socialistiska kandidater, påhejade av New Yorks borgmästare Zohran Mamdani, vann flera av Demokraternas primärval här på tisdagen. För Donald Trumps republikaner var det inget dåligt resultat.
Jonas Bonnier är arvtagare i en av landets mäktigaste koncerner, men har lagt större vikt vid sitt eget författarskap. Om dragkampen mellan konstnärskapet och makten berättar han snyggt och med lätthet – och bjuder dessutom på ett avslöjande. DN:s Niklas Wahllöf har lyssnat.
Strejkförhandlingar på övertid i Norge
Stålbolaget Stegra har tagit finansieringen på 1,4 miljarder euro i mål, meddelar bolaget.













