Spaniens högsta domstol dömde på måndagen två personer till stränga straff för sina roller i bedrägerier under coronapandemin. Förre transportministern José Luis Abalos fick 24 års fängelse och hans rådgivare Koldo García 19 år.
Läs hela nyhetenDe populäraste nyheterna idag, från de största nyhetskällorna
SvD landar i Ryssland och möter ett land i ekonomisk kris med skattechocker, krisande restauranger och skenande matpriser. Kriget har nått ryssarnas vardag - men ändrar det deras syn på kriget?
vill göra som med gängvåldet ✓ ”Orimligt”
ydkoreas tidigare justitieminister Park Sung-Jae döms till 25 års fängelse för sin roll när det…
”Avskydd” efter flera U-svängar. Starmer har varit den mest impopulära premiärministern på länge. Det här väntar nu framöver.













