Regeringen och kärnkraftsbolaget Videberg Kraft har enats om ett avtal för hur det statliga stödet för ny kärnkraft ska se ut. Regeringen har även beslutat att staten ska gå in som delägare. – Staten kommer framöver att äga 60 procent av det bolag som ska bygga nya reaktorer på Ringhals, säger Johan Britz (L).
Läs hela nyhetenDe populäraste nyheterna idag, från de största nyhetskällorna
Extremhettan håller Sydeuropa i ett hälsovådligt grepp. Till helgen kommer värmeböljan till Sverige. Är vi beredda?
et stora oljeraffinaderi i Moskva som träffades i en ukrainsk drönarattack i förra veckan kommer…
ändelsen som sticker ut ✓ Trumps löfte
Medan världens bästa landslag slåss om VM-guldet pågår ett annat spel bakom kulisserna. SvD har följt Blash Hosseini – fotbollsagenten från en stökig Stockholmsförort som säljer spelare för hundratals miljoner och vill bli störst i världen.












